Srbija je dobila prvu javno dostupnu bazu podataka o najuticajnijim medijima u zemlji, povezanim kompanijama i njihovim vlasnicima.

Bazu je, u saradnji sa „Reporterima bez granica“, izradio BIRN, a dostupni su i rezultati istraživanja „Monitoring vlasništva nad medijima“ koje je ukazalo na to da politički uticaj na medije i koncentracija vlasništva narušavaju celokupno medijsko tržište.

Prema njihovim rezultatima, pluralizam medija u Srbiji ozbiljno je ugrožen jer četiri TV emitera (RTS, Pink, Antena grupa i TV Hepi) zajedno imaju više od 60 odsto udela u gledanosti, a slična je situacija  i sa štampanim medijima, gde izdavači Ringier Axel Springer (Blic), AMG (Kurir), Insajder tim (Informer) i Kompanija Novosti imaju više od 60 odsto udela u čitalačkoj publici.