NIŠ, (Foto: Južne vesti, A.K.) Pravosnažnom presudom Apelacionog suda u Beogradu Južne vesti su oslobođene optužbi bivšeg gradonačelnika Niša Zorana Perišića, koji je tužio za „intenzivne duševne bolove, zbog povrede časti i ugleda“ i tražio pola miliona dinara. On će morati da plati sve sudske troškove, ali i da vrati novac koji su izvršitelji već bili skinuli sa računa Južnih vesti i pre izricanja presude.

Iako je Perišić tužbom još u septembru 2015. godine tražio naknadu od pola miliona dinara “za duševni bol” zbog teksta “Spasić: Vlast ukrala pare radnika EI”, Apelacioni sud u Beogradu je preinačio presudu Višeg suda u Beogradu kojom su Južne vesti bile proglašene krivim.

Kako piše u presudi, Viši sud u Beogradu doneo je pogrešan zaključak kada je u septembru 2017. godine presudio u korist Perišića. Sud je zaključio da je u spornom tekstu Radiša Spasić, sindikalista i predstavnik radnika Elektronske industrije, bio kredibilan sagovornik za temu problema radnika propalih preduzeća, kao i da je u tekstu on izneo svoje viđenje problema “bez pridruživanja tvrdnji novinara kao autora”.

Sud dodaje da je Spasić bio vođa pregovaračkog tima radnika na početku Perišićevog mandata i da su njih dvojica upravo u tim okolnostima prethodno razgovarali na zvaničnim sastancima.

Spasić je bio dobro upućen u probelmatiku neisplaćenih zarada, ali i odnosa gradske vlasti prema njemu, što ukazuje da je Spasić kao izvor bio kredibilan i da je novinarska pažnja bila primerena okolnostima konkretnog slučaja – piše u presudi.

U tom slučaju se naslov “Spasić: Vlast ukrala pare radnika EI”, kako je zaključio sud, ne odnosi se na Perišića lično.

Tako objavljenim informacijama čitaocima je poslata jasna poruka da je predmet objavljenog teksta prenošenje navoda Radiše Spasića i njegovog viđenja problema neisplaćenih zarada – piše u presudi.

Podsetimo, u spornom tekstu su samo prenete izjave Spasića iz video intervjua “15 minuta”. Iako je nakon teksta od Perišića tražen komentar, on na to nije odgovorio, ali je zato nakon nekoliko dana na sajtu Grada objavljeno saopštenje u vezi sa Spasićevim tvrdnjama, koje su Južne vesti takođe prenele.

U presudi Apelacioni sud zaključuje da je za pisanje teksta postojao javni interes i da tekst „nije podoban da povredi ugled i čast tužioca“. Takođe, piše u presudi, Perišić je „morao pokazati spremnost da podnese izneto mišljenje i komentar javnosti bez obzira što je isto doživeo kao uvredljivo“.
Time je ostvarena i javna uloga medija i sloboda izražavanja propisana Članom 10 Evropske konvencije o zaštiti ljudskih prava i osnovnih sloboda – stoji u presudi.

Presuda Apelacionog suda je pravosnažna i Perišić na nju nema pravo žalbe, a dužan je, kako piše, da plati i sudske troškove od oko 100.000 dinara i da vrati oko 200.000 dinara koje su izvršitelji skinuli sa računa Južnih vesti i pre izricanja pravosnažne presude.